カスタマーサクセス マネージャー

Moneytreeのカルチャー

日本のフィンテックの未来を担うチームに参加しませんか?

マネーツリーでは、弊社製品およびサービスを、多様な顧客セグメントに効果的に導入、利用を活性化しお客様のビジネスの拡張を推進する、カスタマーサクセスマネージャーを募集しています。

マネーツリーの金融インフラサービス「MT LINK」は業界最高水準のセキュリティー、プライバシー、透明性をコアバリューとし、金融および会計業界などに評価され、現在、メガバンク、大手会計ソフト、地銀などで採用されています。 海外ではオーストラリアにてサービスを提供開始、日本最大規模となった金融データのプラットフォームをオーストラリアでも展開していきます。

働く環境

プラットフォームチームは、MT LINKを通じ、金融機関とお客様を繋げる役割を担っています。他チームと円滑にコミュニケーションをとりながら、お客様のニーズを把握、迅速に対応、適切なソリューション提案により大規模なプロジェクトを効率的に管理、社内外のリソース調整を行うことが求められます。

なお、マネーツリーでは実力主義を尊重しており、最高の成果を発揮していただくための自由と責任がメンバーに与えられます。柔軟性を保ち、お互いを支援しながら、プロとしての継続的な成長をサポートします。国際色豊かな環境であなたの能力を活かし活躍してください。

主な業務内容

  • 既存顧客との契約更新およびMT LINKの使用拡大に対し、カスタマーサクセスプログラムの開発と実行する
  • MT LINKおよびソリューションに関する知識を適用し、顧客の問題課題を解決する。これにはエンドユーザーの獲得、顧客満足度の向上、解約率の削減、新たな機会創出(アップセルやクロスセル)や、フィンテックイノベーションを起こすための方法論およびデジタルエンゲージメント戦略を含む
  • 顧客と適切に連携し、顧客のビジネスゴールを達成するための変革的なロードマップおよびデジタル化戦略を確立する
  • 顧客が直面する典型的なビジネス課題および共通の目的を包括的に理解し、プラットフォーム、MT LINKの機能とビジネス上の経済合理性のバランスを取りながら、顧客のニーズに対応する
  • 既存顧客との契約更新を確保するため、必要に応じて更新プロセスをサポートし、顧客を更新のサイクルへと誘導し、顧客の離反を最小限に抑える

必要なスキルと資格

  • 関連業務における8年以上の経験
  • 取締役レベルとのコミュニケーション能力、対人関係スキル、および意思決定プロセスを効果的に進行させる能力
  • プレッシャーの中でも、優先順位を設定しマルチタスクをこなし、効果的に遂行する能力
  • セールス、マーケティング、デジタルマーケティング、カスタマーサポートおよびエンタープライズソフトウェアソリューションを含む、ビジネスプロセスにおける幅広い知識
  • 高度なコミュニケーション能力およびプレゼンテーションスキル
  • 確かなビジネスレベルの英語能力およびネイティブレベルの日本語能力

あると望ましいスキルと資格

  • 金融業界におけるビジネスコンサルティングおよび/またはプロセス変革の経験
  • データ収集およびデータ分析の経験

レポートライン

カスタマーサクセス ディレクター

勤務地・福利厚生・待遇

  • 東京本社 
  • 正社員
  • 各種社会保険完備
  • 交通費支給、携帯代一部支給
  • ストックオプション制度あり
  • 在宅、リモートなど柔軟な勤務体制(ポジションによる)
  • ビザサポート(外国籍の方)
  • 賃貸入居支援制度

応募する


Customer Success Manager

Join the team driving adoption of Fintech in Japan. Moneytree is looking for a Customer Success Manager to manage drive uptake, implementation successful and expansion of use of our products/services across a range of client segments.

Our financial data platform, Moneytree LINK is used by mega and local banks, accounting firms among others via our online service which is highly valued thanks to our high security, privacy policy and transparency. Moneytree LINK is Japan’s leading financial data sharing platform for consumers and small business, and we are set to replicate this in Australia.

Working Environment

You enjoy working with clients through the sales process and beyond at platform team. You quickly comprehend client needs and effectively manage competing requirements. You are capable of devising elegant, reusable solutions to specific client requirements. You can manage large project schedules and deliverables, coordinating resources across functions and vendors.

We give you freedom and responsibility to do your best work. We will provide the right tools, information and trust you to use them effectively. We are flexible, supportive and recognise achievement at every level, and this is a role for you to grow technically and professionally.

Responsibilities

  • Develop and implement customer success programs, with ultimate responsibility for client renewal and expansion of use of Moneytree LINK
  • Apply knowledge of Moneytree LINK and solutions to client problems, including implementation methodologies and digital engagement strategies to increase end-user acceptance, increase client satisfaction, reduce churn, identify new opportunities (account upsell and cross-sell) and fintech innovations
  • As appropriate, partner with client to establish a transformational business roadmap and digitization strategy to ensure achievement of their business goals
  • Develop a comprehensive understanding of typical business challenges faced by clients and common objectives to appropriately map platform, Moneytree LINK capabilities and associated business benefits to address client needs
  • Deliver successful customers to the contract renewal cycle and, where necessary, support the renewals process to minimize customer attrition

Required Qualifications & Experience

  • At least 8 years experience of relevant work experience
  • Executive level communication and interpersonal skills and ability to effectively navigate organisational decision making processes
  • Ability to prioritize, multi-task, and perform effectively under pressure
  • Broad knowledge of business processes including sales, marketing, digital marketing, customer support and enterprise software projects
  • Excellent communication and presentation skills
  • Confident business level English and native level Japanese

Desirable Qualifications & Experience

  • Business consulting and/or process transformation experience in financial industries
  • Data gathering and analysis experience

Reports To

Director of Customer Success

Location & Benefits

  • Based in Tokyo (head office)
  • Full time role
  • Health and social insurance support
  • Commutation and mobile phone allowance
  • Employee stock option program participation
  • Residential rent tax benefits (i.e. company housing / 'shataku')
  • Visa application and renewal support
  • Flexible work style, including work from home/overseas (role dependent)

Apply

Work Environment

マネーツリーの個人資産管理アプリ「Moneytree」、経費精算サービス「Moneytree Work」および金融インフラサービス「MT LINK」を支え、発展・加速化させるため、様々なメンバーが活躍しています。インタビューでは、マネーツリーで働くメンバーに働き方や働く環境について聞いています。

Interview